środa, 20 sierpnia 2008

Odnaleziony "Teatr"

I znalazłam…

W 1997 roku po raz pierwszy usłyszałam ją na XXXIV Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. I nie wiem, czy bardziej zauroczył mnie tekst, tytuł, czy wykonanie.
Mowa o piosence "Teatr", którą Dominika Kurdziel (co za emocja i ekspresja w głosie!) wygrała w Opolu nagrodę im. Anny Jantar.

Od tamtego czasu pamięć co jakiś czas podśpiewywała zapamiętaną frazę: "ja będę udawała, że Cię wcale nie znam. A Ty rozbawiony do łez będziesz bawił się w teatr" i przywoływała obraz Dominiki przy fortepianie, ekspresyjnie wydobywającą dźwięki.

Udało mi się ją odnaleźć w czeluściach internetu i umieścić na wrzuta.pl Niech będzie dostępna dla ludu:)
Oczywiście umieszczam plik, jak i tekst:

Dominika Kurdziel - Teatr

Słuchając tego utworu przypominam sobie siebie w teatralnym formach. Wiem, że kiedyś wrócę do grania..warsztatów..może spektakli:) Póki co chłonę teatr od strony widza.

Wyjdziemy rano na ulicę
zabawimy się w teatr
Zagramy na pół rozumu
i nad śmierci grą
Zagramy mały spektal
na cztery ręce i pół rozumu
I zaczniesz patrzyć na mnie
jak na czubki własnych butów

Ja będę udawała
że Cię wcale nie znam
że Cię wcale nie znam
a Ty rozbawiony do łez
będziesz bawił się w teatr

Tu wszystko jest grą
na scenie Ty i ja
statyści barwne mrówki
a życie to show nasz
kostiumy potargane
od makijażu puchnie twarz
reflektor się spalił
lecz show musi trwać

Ja będę udawała
że Cię wcale nie znam
że Cię wcale nie znam
a Ty rozbawiony do łez
będziesz bawił się w teatr

Zachłyśniesz się sceną
potokiem wielkich braw
oklaskami - choć fałszywe
kobietami - choć nie ja
scenariuszem - choć go nie ma
reżyserką famme fatale
będziesz błąkał się po scenie
i zostaniesz sam

Może wreszcie zobaczysz
że mnie już wcale nie ma
mnie w ogóle nie ma
i może wreszcie pojmiesz
że to tylko TEATR

Ja będę udawała
że Cię wcale nie znam
że Cię wcale nie znam
a Ty rozbawiony do łez
będziesz bawił się w teatr


3 komentarze:

Anna Maria pisze...

Dzień dobry. Dziś przez przypadek-nie-przypadek trafiłam do Pani Świata. I uwiódł mnie klimat. Szukałam tekstu piosenki "Teatr" Dominiki Kurdziel i trafiłam tutaj. Mnie, podobnie jak i Panią, zauroczył i tytuł, i tekst i wykonanie. Od wczoraj "chodzą za mną" te słowa. Dziękuję Pani. Za ten cud maleńki-wielki. Nie wiem czy Pani jeszcze tu zagląda. Bez względu na to czy zajrzy tu Pani czy też nie, gdzie Pani jest i cokolwiek robi: DZIĘKUJĘ. Za ucztę dla duszy. Za ucztę dla ucha i dla oczu. Pozdrawiam bardzo serdecznie z lubelszczyzny.

ilona patro pisze...

Cieszę się, mimo że minął rok od znalezienia przez Panią tej piosenki u mnie. Przyznam, że też długo jej szukałam. Jest mi bliska. Także lubelszczyzna:)

Tanasza pisze...

Dziękuję za tekst piosenki. Genialne wykonanie pani Dominiki Kurdziel. Pozdrawiam.